Friday, December 23, 2011

untukmu, kawan

Tuhan, peluk aku sebentar saja, aku lelah dengan suma ni :'/

K. Aku tak faham dengan friendship ni. Aku tak tahu menda punca kuasa nak bergaduh. Pasal Nini, aku tak jumpa pun boleh bergaduh. Pelik kan? Hari tu bergaduh pasal kehilangan Ain. Sumpah tak faham.Okayy meh aku explain. Tak nok dengor sudah. Peduli apa aku -,- Okayy, hari tu memang aku berdaguh dengan Nini pasal kehilangan Ain. Pastu dah berbaik semula. Then tak lama tu, status Nini tu macam tengah peril seseorang. Aku tak tahu apa apa. Pastu aku baca blog Nini. Nini update pasal ‘ hasut jangan kawan dengan dia ‘ Apa? Then aku terus Tanya Ain siapa. Ain cakap, dia sendiri yang di maksudkan dalam status Nini tu. Aku pun buat tak tahu jela. Aku im Nini nak tanya kabar apasemua, Nini tak balas. K tkpa. Aku tak kisah. Boleh nampak sangat la kan aku tidak di perlukan. Aku buat tak tahu je la. Pastu aku tahu Nini duduk rumah Ain. Aku tunggu dorang paggil aku nak ajak lepak sesama. Tapi tkda. K tkpa. Semua tak tegor aku. Then aku pergi Kuantan, nak ambil camera aku. Bila aku dapat camera tu, aku masukkan gambar  dalam laptop aku. Aku padam semua gambar. Termasuk dengan gambar dorang. Aku ambil dua je gambar. Gambar aku. Aku edit, then aku apload ke fb. Aku private sebab taknak korang terasa yang gambar aku je ada.Ikot korang la nak percaya atau tak? Yela, aku ni memang tak boleh dipercayakan? Tapi aku ada jugak jaga perasaan korang kan? Takda la aku main redah yedok? Pastu tetiba perangai korang lain dengan aku. Kenapa? Pasal gambar je kan? Nak bergaduh jugokk ke? K tkpa. Aku letak semua kesalahan dekat diri aku. Aku ajak Ain jumpa hari tu. Tapi dia taknak. Aku bukan nak cari gaduh. Tapi aku nak settle masalah. Bukan aku nak serang dia pun. K. Aku bukan sengaja nak maki Ain, ntah. Aku pun tak faham. Ayat aku tu maki ke? Ayat aku tu melampau ke? Okayyy sorry. Tak sengaja. Ikot suka hati la nak maafkan  kan aku ke tidak. Terserah pada tuan punya diri. Kenapa tak serang Nini? Kenapa serang Ain? Okayy aku boleh explain. Sebelum aku call Ain, aku call Mak Ain dulu. Tak percaya, pergi tanya sendiri. Aku bukan tanya Ain sorang je. Aku siap tanya sekali Nini ada dekat rumah Mak Cik tak? Sumpah. Tak percaya, pergi tanya Mak Ain tu sendiri. Ingat kalau Nini ada sekali, aku nak jumpa dua dua. Aku nak settle masalah. Bukan aku nak tambah masalah. Aku penat bergaduh macam gini. Bila aku tahu Nini ada dekat Lepar, dalam hati aku cakap, tkpa, settle yang ada dulu. Iaitu Ain la kan? Siapa lagi? Kalau nak settle dengan Nini, Nini ada dekat Lepar.  Lepas aku mesej Ain gini gini, aku call Nini. Tapi mailbox. Sumpah. Aku call Nini. Tetapi Mailbox. Sekarang, korang dah faham? Aku tak kisah kalau Ain nak cakap aku ni dengki ke apa dengan hubungan dia dengan Nini. Aku tak kisah. Lantak la apa yang kau nak fikir. Janji menda yang aku pendam, dah lepas. Sekarang aku rasa lega. Biar la orang cakap, lepas cerita dekat computer ni orang bodohh. Asal kan aku dah boleh bernafaz dengan lancar dah sekarang. Serious selama ni aku lelah. Aku lelah dengan semua menda bodoh ni. Aku tak kisah kalau Ain nak sayang Nini terlebih ke apa. Aku tak kisah. Ini hak dia. Aku takda hak nak halang. Aku fikir jugak perasaan korang macam mana. Korang ingat aku tak terasa ke bila korang pergi Kuantan tak ajak aku? Korang tak fikir ke pasal perasaan aku? Kalau ada apa apa, korang sorok daripada aku. Tak pernah nak share sesama. Tapi pernah korang fikir macam mana perasaan aku bila aku tahu apa yang korang sorok kan daripada aku semua tu? Pernah korang fikir? Korang nak aku jaga perasaan korang, tapi korang tak pernah nak faham perasaan aku macam mana. Hati aku kadang kadang tu sakit wehh. Aku manusia macam korang jugak. Tak boleh ke kalau korang cuba untuk faham aku macam mana? K tkpa. Nini, aku banyak dah terasa dengan mu. Tapi aku diam. Aku takda nak cakap apa apa. Ain pun sama. Aku banyak jugak terasa dengan mu. Tapi tkpa la. Aku halal kan semua. Buka cerita baru. Aku tahu, aku tak layak nak berkawan dengan korang. Betul kata korang, aku pandai cakap ‘sahabat’ dari mulut, bukan hati. Terima kasih sedar kan aku dengan apa itu nama sahabat. Aku dah tahu satu per satu apa itu sahabat. Betul kata Ain, Allah mungkin tak izin kan aku terus berkawan dengan kau kalau aku tak ubah sikap aku. K tkpa. Aku cuba ubah perangai aku sebaik mungkin. Jangan risau. Aku akan ubah. Sorry kalau apa yang aku cakap ni ada silap. Tapi aku nak korang tahu satu perkara ni, AKU SAYANG KAN KORANG. SAYANG AKU DEKAT KORANG TAK PERNAH ADA PENAMATNYA. Aku tengok korang pun macam dah memang tak nak berkawan dengan aku. K tkpa, aku faham. Aku tak kisah. Aku mintak lebih kurang, halal kan makan minum aku apasmua. Nini, kau banyak belanja aku kan?. Thanks k? Aku mintak kau halal tu semua. Aku akan hargai apa yang kau buat dekat aku selama ni. Kau banyak bantu aku dalam segala hal. Thanks. Aku takkan lupa itu semua. Kau cubit aku kalau aku cakap menda yang kau tak suka, kau buat muka dekat aku, aku tidur dengan aku, semua! Aku takkan lupa. Sampai mati aku takkan lupa itu semua. Jaga Ain elok elok k? Ain, aku mintak maaf k? Aku kenal kau lebih kau kenal aku. Tapi apa boleh buat, aku tak layak untuk kau. Aku jauh dari hati kau. Aku jauh dari otak kau. Aku jauh dari semua benda daripada kau. Aku bukan kawan yang berbaik untuk kau. Aku hargai semua benda yang kita pernah lalui sebelum ni. Kita mandi sama, jatuh motor sama, kau sikat rambut aku, kau nasihat aku, kau tidur dengan aku, semua! Sumpah aku takkan lupakan itu semua. Semua tu kenangan manis kita. Jaga Nini k? Dia terbaik untuk kau. Aku akan terima korang kalau korang masih nak berkawan dengan aku. Aku janji aku akan terima korang. Aku takkan pernah menyesal berkawan dengan korang. Pintu hati aku akan selalu terbuka untuk korang. Setiap masa. Aku rasa, aku dah cukup tenang sekarang. Ampun maaf di pinta kalau ada yang tersalah. Assalammualaikum?


No comments:

Post a Comment